Դավիթ Մուրադյան․Մենք դեռ կհանդիպենք
Ֆիլմերի միջև դիպաշարի ընդհանրություններ չկան։ Դրանց միավորողը ռեժիսորի կենսահայեցողությունն է, ստեղծագործական սկզբունքների հետևողական զարգացումն ու խորացումը և, որ ամենակարևորն է, կյանքի այն շերտերի և մարդկային այն բնավորությունների արտացոլումը, որոնք, ինչպես ցույց են տալիս Մկրտչյանի լավագույն կինոնկարները, առավել հարազատ են նրան։
«Մեր մանկության տանգոն» վերհուշ է։ Պատերազմի վերքերը դեռ մխում են նրա հերոսների հոգիներում։ Եվ գուցե հենց այդ վերքերը, բազում զրկանքները, կորուստներն ու խաղաղ կյանքի կարոտն են կրկնապատկել ապրելու, սիրելու, հին ու նոր երազանքների ետևից ինքնամոոաց մոռանալու նրանց կիրքը, այդ աստիճան զգայուն դարձրել ուրիշի ցավերի նկատմամբ, և զարմանալիորեն տոկուն՝ ճակատագրի հարվածների հանդեպ։
Այս ֆիլմն աոաջին իսկ կադրերից մի անդիմադրելի ձգողական դաշտի մեջ է առնում հանդիսատեսին։ Կինոնկարի հերոսուհու՛ Սիրանույշի հետ (դերասանուհի Գալյա Նովենցի փայլուն անձնավորմամբ այս կերպարը դառնում է վերջին տարիների հայկական էկրանի ամենանշանակալի ձեռքբերումներից մեկը) մենք անցնում ենք ծիծաղի ու արցունքների, հուսահատության ու հույսի, հիասթափությունների ու հաղթանակների միջով, նրա հետ կարոտում ու սիրում, տխրում ու պայծառանում։ Մենք հաղորդակցվում ենք ժողովրդի բարոյական կեցության պարզ ու իմաստուն ակունքներին, որոնք ապրելու ուժ են տալիս. թե՛ Սիրանույշին, թե՛ նրա հետ առնչվող մարդկանց, թե՛ մեզ…
Ֆիլմում մենք հիանում ենք Մհեր Մկրտչյանի դերասանական տաղանդի ևս մի նոր դրսևորմամբ։ Դերասանը հայտնագործում է ողբերգականի ու կատակերգականի բևեռների միջև խարսխված մի բնավորություն, որ առինքնում է իր շիտակությամբ, ազնիվ «խենթությամբ»՝ հիշեցնում հերոսներին։ Էկրանի վրա մի բակի տարիների գրությունն է, որ մերվում է հայրենի երկրի մեծ կենսագրությանը, արտացոլում բոլոր այն սոցիալական, հոգեբանական ու կենցաղային հեղաբեկումները, որ կատարվում են Հայաստանում խորհրդային իշխանության հաստատման աոաջին տարիներից մինչև ճակատագրական 41 թվականը, երբ ժողովուրդը սրբազան պատերազմի ելավ իր ազատությունն ու իդեալները հիտլերյան զավթիչներից պաշտպանելու համար։
Ֆիլմի հեղինակները նպատակ են ունեցել ցույց տալ, թե ինչպես են աստիճանաբար ձևավորվում նոր կյանքի հիմքերը, թե հոգևոր ու բարոյական ինչ պաշարներով է ժողովուրդը կառուցում իր վաղվա օրը և դիմագրավում պատերազմի արհավիրքներին։
Մանուկ հանդիսատեսին է հասցեագրված «Մենք դեռ կհանդիպենք» կինոնկարը, որի հիմքում Կարեն Սիմոնյանի «Ցտեսություն, Նաթանայել» վիպակն է (սցենարի հեղինակ՝ Անդրեյ Վերդյան, ռեժիսոր`Լևոն Գրիգորյան)։ Իսկ կինոռեժիսոր Դմիտրի Կեսայանցը Կենտրոնական հեռուստատեսության պատվերով նկարահանել է «Հեծլալ, որին սպասում են» արկածային կինոնկարը (սցենարի հեղինակներ՝ Ալեքսան Մեխակյան, Դմիտրի Կեսայանց)։ Գործողությունների համար ժամանակաշրջան ընտրելով տասնիններորդ դարի երկրորդ կեսը, հեղինակները փորձել են ստեղծել «բարի ավազակի»՝ արդարության և աշխատավոր մարդկանց շահերի համար «այս աշխարհի հզորների» դեմ մարտնչող ռոմանտիկ հերոսի կերպար, որին անձնավորել է դերասան Վլադիմիր Քոչարյանը։ Այս կինոնկարի համար հիմք է ծառայել Պ. Պռոշյանի հանրահայտ «Հունոն» վեպը։
Դավիթ ՄՈԻՐԱԴՅԱՆ